reacties van spelers

reviews

Schrijf een nieuwe review voor de moorddiner-thuis website

 
 
 
 
 
 
Leuk dat je een reactie wilt geven na het spelen van je moorddiner!
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht. Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Om veiligheidsredenen slaan we je ipadres 216.73.216.57 op.
Het kan zijn dat je bericht pas zichtbaar wordt nadat we het beoordeeld hebben.
We behouden ons het recht voor om berichten te wijzigen, te verwijderen, of niet te publiceren als ze aanstootgevend taalgebruik of aanwijzingen over de moorddiners bevatten.
148 berichten.
Sarah schreef op 7 februari 2026
Het was een geweldige middag avond. We zaten allemaal in ons rol, verkleed en wel met bijpassende moordend lekkere gerechtjes die ieder van ons had gemaakt. Het speelde zich af in de kantine van een theater, waar we acteurs waren in Shakespear. Niet alle 'geheimen' hadden een logische link met het geheel, maar leuk elkaar geheimen te horen. We hebben de moordenaar ergens bij het toetje uiteindelijk wel ontdekt.
Even geduld...
Audrey Reumers uit Banholt schreef op 23 november 2025
Vandaag het moorddiner gedaan, en wat was het leuk! We speelden Assepoester. Het is heel leuk dat je van te voren je rol
en uitleg krijgt. Dus je hebt al voorpret. Communicatie met Alex van deze site ging heel goed en snel en alle vragen werden netjes beantwoord.
We hebben een hele leuk middag/avond gehad.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Bedankt !
Even geduld...
Yvonne schreef op 18 november 2025
Wat een plezier hebben wij gehad! We hebben als familie het spel Assepoester gespeeld. Alles begint al met de voorpret, als je ca 2 weken van tevoren steeds wat informatie ontvangt over je rol, naast allerlei hints en verdachtmakingen. Bedankt voor de prima organisatie. Aanrader!
Even geduld...
Carolien uit Tielt schreef op 20 oktober 2025
We hebben op ons vriendenweekend het moordspel Groezelburg gespeeld. Het was een fantastische avond. Het leuke aan dit spel is dat je er al een dag of 10 op voorhand in meegenomen wordt en het al iets doet leven binnen de groep. Iedereen had één of meerdere de accessoires bij of was helemaal verkleed in zijn/haar rol en dat maakte de rolverdeling en sfeer compleet. Een echte aanrader dus voor een avond vol plezier. Zelfs de dag nadien werden de rollen nog wel eens bovengehaald.
Even geduld...
Jos uit Veenendaal schreef op 23 maart 2025
Wij hebben Assepoester gespeeld met vier volwassenen en drie pubers. Wat een lol en dat begint al bij de voorbereiding: iedere keer krijg je een stukje informatie van jouw rol en de eventuele overige karakters en hoe je het wend of keert: je gaat je toch proberen al een beeld te vormen. Dan de avond zelf: iedereen had zijn best gedaan om zich te kleden naar zijn en haar rol en dan begint het... iedereen natuurlijk druk bezig om informatie te verzamelen en ik moet eerlijk zeggen: dat valt allemaal niet mee. Ook nu weer zaten er een paar leuke twists in het verhaal wat de spelvreugde alleen maar ten goede komt. Een aantal hadden de moordenaar goed geraden. Echt leuk om tijdens een etentje te doen!
Even geduld...
Jannie schreef op 3 februari 2025
Ik wilde je even bedanken voor de begeleiding. De voorpret was al super, maar gisteravond overtrof zelfs dat. Iedereen ging helemaal los en het was hilarisch. De moordenaar hebben we helaas niet geraden, maar dat maakt niet uit. Het was in ieder geval niet te voor de hand liggend en dat maakte het op het einde echt spannend. Iedereen had een andere verdachte. Wellicht tot in de toekomst!
Even geduld...
Svenja uit bornem schreef op 1 januari 2025
Het is de 2 keer dat wij een moordspel spelen met oudjaar.
Vorig jaar deden we de familie moord.
Dit jaar deden we moord in het kuuroord.

Het scenario was deze keer moeilijker maar door de juiste vragen te stellen zijn we tot de ontmaskering gekomen.

Het was zalig !!! We hebben gegierd van het lachen. Onze outfits waren ook subliem .

Een absolute aanrader. Een toffe manier om naar middernacht toe te werken. Tijd vloog voorbij .


We hebben fantastisch leuke foto ‘s genomen. Als jullie die graag willen, dan mag je t altijd laten weten. We hebben met een “White board “ gewerkt zoals de echte onderzoekers doen… hilarisch
Even geduld...
Ghislaine uit Limburg schreef op 3 november 2024
Tijdens het vriendenweekend met 16 man het kuuroord gespeeld inclusief diner.
We hadden diverse rollen gekregen en een aantal waren dubbel. Het was super leuk om te zien hoe iedereen voorbereid was en in zijn rol zat, maar hier bleef het dan ook bij.

Aan het begin van het moordspel bleek dat de gerechten die we moesten meenemen niet waren afgestemd op de gehele groep. Zo hoefde er bijvoorbeeld niemand drinken mee te nemen, maar salades waren er in overvloed en hadden we voor 24 personen een toetje, terwijl het bijgerecht maar voor 8 personen was.

De verhaallijnen hadden geen logisch verband en het was haast onmogelijk om de dader van de moord uit het spel te halen. Zelfs op het moment dat de dader zichzelf bekend had gemaakt, en de "hints" naar voren kwamen, was er nog maar weinig verband om deze direct aan de dader te linken.
Even geduld...
Inge slaghuis uit Enter schreef op 20 oktober 2024
Wij hebben ook het moord diner gedaan met oud collega’s
Het was super leuk en iedereen was ook goed verkleed
En de voorbereidingen van jullie was top
Wij gaan het zeker een keer weer doen
Bedankt
Even geduld...
Fay Hoogland uit Aalsmeer schreef op 20 mei 2024
Mijn vriendin had het kuuroord gedaan als verjaardagsfeest. Ik was de moordenaar, ben niet geraden op het einde, zoveel leuke geheimen om te ontdekken en heel hard gelachen op het einde toen ik opstond om te zeggen dat ik de moordenaar was, niemand had op mij gestemd en super leuk spel, elke rol had zo leuke geheimen en vooral leuk met de outfits enzo, maakte het helemaal af!
100% aanrader !!!
Even geduld...
Luuk schreef op 24 maart 2024
Superleuke avond gehad door het samen zoeken naar de dader in ons midden en het ontrafelen en linken van alle geheimen in het Kuuroord. Aanrader!
Even geduld...
Els schreef op 25 februari 2024
Wij hebben het kuuroord gespeeld, echt ontzettend leuk! Iedereen had passende outfits wat het nog leuker maakte. De moordenaar is niet geraden. We hebben een topavond gehad! Benieuwd wat de andere thema's zijn.
Even geduld...
Karlijn uit Almere schreef op 18 februari 2024
Super leuk en grappig spel! Heel goed georganiseerd en grappig om te zien hoe alles uiteindelijk aan elkaar gelinkt is!
Even geduld...
Suus schreef op 4 januari 2024
Met oud en nieuw moorddiner gedaan. Het was een super ervaring. Ook vantevoren al zoveel pret gehad met het uitzoeken van de outfits en het inleven in je rol. Iedereen zat goed in z'n rol. Niet de moordenaar kunnen ontmaskeren maar dat mocht de pret niet drukken. Die heeft zichzelf bekend gemaakt en toen bleek dat toch 3 mensen het al dachten. Als je iedereen op een briefje laat noteren wie ze denken dat de moordenaar is, is dat ook nog een leuk aspect.
Even geduld...
Annet schreef op 30 december 2023
Zo'n leuke andere manier om samen met de familie Kerst te vieren. Het script van Groezelburg zat goed in elkaar en we waren verbluft over het acteertalent van sommige familieleden.
Even geduld...
Arjan Kerkhof uit Veldhoven schreef op 26 november 2023
Wat een leuke ervaring om dit te spelen met familie. Wij hebben het familiediner gespeeld met neven en nichten. De voorpret was eigenlijk nog leuker dan het spel zelf. We hadden een App groep opgezet zodat iedereen voorzich zelf kon bepalen wat je wilde delen voor die avond. Helaas door ziekte konden een aantal spelers niet meedoen waardoor andere last minut van rol moesten veranderen. Hierdoor werd de verdachte moeilijk maar toch gevonden. Bedankt voor deze leuke ervaring.
Even geduld...
Mandy tegenbosch uit Best schreef op 14 november 2023
Wat een ervaring! Geweldig. Wij hebben het kuuroord gespeeld. Zaten in een groot vakantiehuis. Vanaf het moment dat we binnen kwamen begonnen we al met de Spotify’s afspeellijst die jullie erbij hadden gedaan. Toen werden de rollen meteen duidelijk. We leefde een dag naar het moorddiner toe in onze rollen. Daarna ruim twee en half uur gespeeld. Hilarisch en wat kunnen mijn vrienden goed acteren.
Thanks
Even geduld...
Julia Bezemer uit Maassluis schreef op 3 november 2023
Wij hebben het celebrity kuuroord gespeelt, het was heel leuk we hebben er wel bijna 4 uur over gedaan🫣🫣 we wisten heel lang niet wie het had gedaan en dachten iemand anders totdat op het laatste moment het kwartje viel. Het was heel leuk!! Alleen volgende keer gaan we een timer zetten😁 echt een 10/10 ervaring, iedereen had het naar zijn zin. Vooral de website van tevoren was fantastisch!
Even geduld...
Karin Tóth schreef op 30 oktober 2023
Het was lachen. Helaas hebben we de moordenaar niet gevonden; deze moest zelf bekennen.

Je moet écht de juiste vragen stellen en dat werd in de opdrachten niet echt duidelijk. Het was wel lachen en veel mensen waren ook écht verkleed.

Super gezellige avond gehad.
Even geduld...
Hans van Beekum uit 's-Gravendeel schreef op 2 oktober 2023
Ik had mijn twijfels over de spelbereidheid van de mensen die ik had uitgenodigd, maar op de avond zelf was iedereen heel erg goed voorbereid en de meeste waren ook verkleed. Wij hebben veel gelachen. Was top.
Even geduld...
Margot schreef op 25 september 2023
We hebben enorm veel plezier gehad met het spel Assepoester. Aan het eind van ons diner werd voor een aantal mensen duidelijk wie de moordenaar was. Wij speelden met zes volwassenen en zeven kinderen. Leuk was dat we met z'n allen een gesprek hadden aan tafel.
Eén minpuntje: niet alle rollen doen ertoe bij het spel
met vr groet
Margot
Even geduld...
Hans uit Amersfoort schreef op 3 september 2023
De voorpret was al hilarisch. Wij deden celebrity kuuroord.
We hadden een diner erom heen geregeld, iedereen verkleed en in zijn rol.

De dader was eigenlijk gokken. De ware reden hebben we niet echt gevonden 😂

Ik denk dat als er wat directere sturing was geweest in de rollen, dat het nog beter uit de verf komt.
Sommige rollen voegden weinig toe, terwijl andere heel veel aan het woord waren.

Verder hebben we een top avond gehad.
Even geduld...
Boudewijn Coster uit Den Bosch schreef op 3 juli 2023
Met de familie het familie diner gespeeld. Het was spannend en humoristisch. Het spel zat goed in elkaar en we kregen tijdig de nodige hulp van het moorddinerthuisteam (Alex) Dus daarmee een zeer geslaagde avond beleefd! Dank daar voor
Even geduld...
Carin schreef op 12 juni 2023
Afgelopen vrijdag hebben we met de bestuursleden van onze vereniging het moorddiner gespeeld met het thema Groezelburg. Iedereen had zich goed voorbereid op zijn/haar personage en zich ernaar gekleed. Het was een groot succes en we hebben veel gelachen! Iedereen durfde elkaar goed aan de tand te voelen, waardoor veel geheimen boven tafel kwamen en het spel goed verliep.

Hartelijk dank aan het Moorddiner-Thuis Team!
Even geduld...
Saar uit Elsloo schreef op 15 mei 2023
Zaterdag avond was het zo ver, ons moorddiner heeft plaatsgevonden en de moordenaar heeft gelúkkig zijn daad opgebiecht! Wij hebben de moord in Groezelbeek opgelost.

Mijn complimenten voor jullie concept, we hebben enórm genoten van de voorpret, de hints, de geheime karakter trekken en de verdenkingen. Wat zat dit goed in elkaar!

De groep bestond uit een paar losse vriendinnen groepjes, dus niet iedereen kende elkaar van te voren, maar doordat iedereen zich goed had ingelezen in zijn rol was het ijs gelijk gebroken en voelde we ons vastberaden om dit eens tot in de puntjes te gaan uitzoeken.
100% een aanrader
Even geduld...
Piet uit Veenendaal schreef op 10 april 2023
Erg leuk om een avondvullend spel met vrienden/familie te doen.
Zeker als sommigen helemaal losgaan qua verkleden en inleven in de rol.

Wij speelden "Celebrity Kuuroord".
Karakters/situaties zijn leuk bedacht en omschreven.
Plotline was wel erg gecompliceerd. Toen we na afloop alle informatie op tafel legden, was de uiteindelijke oplossing nog steeds erg vergezocht. Dat was een beetje onbevredigend.

Het succes van het spel hangt ook sterk af van hoe de spelers het spel spelen.
Het is de bedoeling dat je bij je rol blijft, geen dingen erbij verzint, en ook gedurende het spel wat informatie "doseert", om het spel de goede kant op te sturen. Niet iedereen deed dit (goed), waardoor het spel uiteindelijk niet uit de verf kwam.
Even geduld...
Veerle uit Brussel schreef op 23 maart 2023
We hebben "de moord op assepoester" gespeeld tijdens een familieweekendje in de Ardennen. We waren met 11, de jongste 13, de oudste 73. het spel was zalig, we hebben genoten - iedereen zat van bij het begin goed in zijn rol, leuk hoe jullie dit zo voorbereid hebben. Een aanrader!
Even geduld...
Inge uit Lendelede schreef op 20 februari 2023
Gisteren hadden we het familiediner bij ons thuis.
Iedereen had zich verkleed zoals gevraagd en zat goed in zijn rol van bij het binnenkomen.
Bij momenten HILARISCH, heel erg gelachen.
Wij waren met 8 en zouden de volgende keer toch kiezen voor minimum 10 personages gezien we af en toe wat info misten.
Maar het plezier was er niet minder om. Zeker voor herhaling vatbaar!
Even geduld...
Kris schreef op 11 februari 2023
Gister het moordspel gespeeld, en ik heb er maar 1 woord voor: super! Iedereen heeft er heel erg van genoten.

Hartelijke dank om er een bijzondere avond van te maken, we kunnen het iedereen aanraden, en gaan dat ook doen.

Hartelijke dank ook voor jullie bereikbaarheid, en snelle respons op vragen / onduidelijkheden die ik had.
Even geduld...
Priscilla uit Pijnacker schreef op 6 februari 2023
Hilarisch goed bedacht!
Even geduld...
Thania uit Rijen schreef op 14 januari 2023
Voor mijn verjaardag hebben we met 10 personen het spel Celeberty Kuuroord gespeeld. Het was grandioos! Ik was benieuwd hoe het spel zou starten, maar iedereen zat al vanaf de voordeur volledig in zijn rol. Het is belangrijk dat je de juiste mensen een extraverte rol geeft, dan start het spel vanzelf.

Het is niet noodzakelijk, maar het is leuk als iedereen enigszins verkleed is. Dat maakt het onthouden van de rollen ook makkelijker. Het vinden van de moordenaar is lastig, aan het eind van het spel hadden maar een paar mensen het goed geraden. Dat is echter niet erg, want juist het speculeren maakt het leuk. Het is in ieder geval zeker niet te makkelijk!
Even geduld...
Rebecca uit Utrecht schreef op 12 december 2022
Wij hebben het verhaal van Assepoester gedaan en de groep heeft er enorm van genoten! Iedereen was all out gegaan met hun characters en kostuums, een geweldige avond!
Even geduld...
Loes uit Den Bosch schreef op 1 november 2022
We hebben genoten van alle verhalen in het Kuuroord. Samen met enkele collega's gespeeld en het is een aanrader voor een gezellige avond. Op voorhand vroegen we ons af of het spel de hele avond zou duren, maar de hele avond was gevuld. Zelfs nadat de moordenaar bekent was kwamen er nog geheimen boven tafel. Het spel zit erg leuk in elkaar!
Even geduld...
Ginny uit Den Haag schreef op 27 oktober 2022
Wij hebben met zeven meiden ‘de dood op Assepoester’ gespeeld.
Het was een geweldig gezellige avond. Iedereen speelde zijn rol vol overgaven! Bedankt voor de goede organisatie!
Even geduld...
Bours uit Beek schreef op 25 september 2022
We hebben gisteren tijdens ons vrijgezellenfeest het moordspel" de dood van assepoester" gespeeld. Wat hebben wij gelachen. Het was super.
Even geduld...
Marcel uit Eindhoven schreef op 18 mei 2022
Het was/is weer een geweldig gezellige avond. Vijf personages hadden het goed. Echt een fantastische avond, waarbij iedereen zijn rol optimaal speelde. Af en toe een break voor het eten, maar dit was ook heerlijk hilarisch.
Bedankt namens onze eetclub!
Even geduld...
Mariette uit Den Helder schreef op 16 mei 2022
We hebben een moord avond gehad en erg gelachen. Ligt natuurlijk wel aan de inzet van het koppel waar je het mee speelt. Anders zou t zo maar een doods spel kunnen worden. Gelukkig was iedereen bloedfanatiek en helemaal gekleed naar hun rol. Genoten!
Even geduld...
Karin Lankhaar uit Drunen schreef op 4 april 2022
Wat een geweldige avond hebben we wederom gehad op het Celebrity Kuuroord, een leuke gezellige avond om met vrienden of je team te spelen,en zoals we van jullie gewend zijn was aan alles gedacht! Een echte aanrader voor een gezellige avond waarin je jezelf helemaal in kunt verliezen 😉
Even geduld...
Annemarie uit Veenendaal schreef op 28 februari 2022
Met 10 man hebben we de moord op ASSEPOESTER opgelost. Wat was het leuk: de voorpret, het verzamelen van de kostuums, de entree van iedereen. En natuurlijk het avondvullende programma. Wij hadden een privé kok uitgenodigd (Tessa van Koningsmaal-catering. DIKKE TIP!) en hebben er 3,5 uur over gedaan om alle geheimen te ontrafelen. Onder het genot van een 4 gangen diner. De opbouw van al deze geheimen is erg goed. Alles hangt met elkaar samen maar is ook erg verrassend. Het is echt hilarisch. Wij hebben tranen gelachen en onnozel gedaan. Kortom: voor herhaling vatbaar.
Even geduld...
Servee uit Wijk aan Zee schreef op 19 februari 2022
We hebben met 14 vrienden het Celebrity Kuuroord gespeeld, in 1 woord: GEWELDIG. Iedereen had zich goed voorbereid, helemaal verkleed in de personage en bovenal de hele avond gespeurd naar de oplossing. We hebben gehuild van het lachen om elkaars acteerwerk, we hebben elkaar aan de tand gevoeld, doorgezaagd en gesmeekt om informatie. Uiteindelijk kwamen er een paar uit de oplossing en de meerderheid niet, wat helemaal niet erg is. Een echte aanrader om dit te doen, maar ga vooral verkleed in je rol!
Even geduld...
Carla schreef op 31 januari 2022
Wat was het leuk, afgelopen vrijdag. Iedereen met een eigen verhaal en geheim(en). Alle familieleden uitgedost, met als klapper Dirk. Het leek wel de broer van Vader Abraham.
We zijn er de hele avond mee bezig geweest en hebben er erg van genoten. Dank voor het goede verhaal en jullie begeleiding.

Ik hoorde ook meermalen zeggen: dit moeten we nog een keer doen. Zegt genoeg!
Even geduld...
Marianne schreef op 21 januari 2022
Het was fantastisch!

Van tevoren hadden we een groepsapp aangemaakt waarin we al veel voorpret hadden. Op de avond zelf postte iedereen nog even de laatste-voorbereidingen-foto's. Iedereen zag er geweldig uit. En toen begon het spel online. We zijn veel te weten gekomen en uiteindelijk hebben drie personen de moordenaar kunnen ontmaskeren. Het verhaal zat goed in elkaar. En via de digitale weg ging het super. Een onvergetelijk leuke invulling van een bijzonder verjaardagsfeest!

Dankjulliewel!
Even geduld...
Sanne uit Amsterdam schreef op 29 september 2021
Wat een hilarische avond hebben we gehad!
Het was erg leuk om te zien hoezeer ieder van ons zijn / haar rol had omarmd en er zoveel werk van had gemaakt. De lol begon al in onze appgroep van tevoren toen we onze rollen kenbaar maakten. (mijn 16-jarige neefje was in het spel mijn echtgenoot bijvoorbeeld) Ik heb dubbel gelegen van sommige berichten.

Van tevoren waren er wat zorgen in de trant van: "Hoe onthoud ik alle informatie? En wie is wie?" Maar toch - zonder naambordjes bleek dat op de avond zelf allemaal heel makkelijk te gaan.

We speelden "Het Familiediner" en zelfs voor mijn 10-jarige dochter was er een volwaardige rol in het geheel. Iedereen heeft genoten. Ik kan dit iedereen aanraden!
Even geduld...
Bjorn uit Utrecht schreef op 19 september 2021
Wat hebben we ons best gedaan. Iedereen super uitgedorst en we hebben zo veel lol gehad. Het was wel een domper dat het verhaal niet liep. Ook na afloop, toen we alle rolbeschrijvingen op tafel legde, was het niet echt een sterk geheel. De info die nodig was, stond wel in de beschrijving van een speler, maar daarbij was ook de aanwijzing dat de speler daar niets over zou moeten zeggen. Heel zonde! Ook gek dat een speler te horen krijgt dat ze een dochter heeft zonder dat dat in het script staat. Daar is winst te behalen. Heel zonde. Het was voor ons echt een domper…
Even geduld...
Ina schreef op 17 september 2021
Wat een leuke ervaring was dit! Iedereen heeft zich goed kunnen voorbereiden en was op de avond zelf in thema gekleed. Dat moet je echt doen, dat maakt het nòg leuker!
En voor de rest: super veel gelachen en ja de moordenaar werd ontmaskerd, maar niet door iedereen.
Van tevoren was niet iedereen even enthousiast (wat moet ik hier nou weer mee....) maar na afloop.... Echt wel!
Voor herhaling vatbaar dus!
Even geduld...
Pepijn schreef op 6 mei 2021
Het was fantastisch 🎉😁

Ik heb heel erg genoten, iedereen nam zijn rol serieus en was ook nog eens mooi verkleed.
Zwembad in de tuin gezet, een lijk op de grond getekend en het moordwapen ernaast gelegd.
We hebben lang kunnen discussieren. En uiteindelijk was het ook erg leuk dat vier het goed hadden en vier niet.
De rollen waren super goed verdeeld.

Heel erg bedankt voor een onvergetelijke verjaardag.
Zeker nog een keer doen 😁

Groeten Pepijn
Even geduld...
Bart U. uit Tilburg schreef op 18 oktober 2020
Wat een geweldige ervaring ... wat leuk!! De weken voor DE dag, de e-mails met alle informatie, het geheim voor de anderen... de avond zelf...
Iedereen zat volledig in z’n rol! Iedereen had zich goed voorbereid...
Dank je wel Moorddinerthuis.
We hebben er zelf een diner bijbesteld.
De “kamer” was als een kasteel ingericht
De muziek op de achtergrond het spookjes-achting !!
En aanrader voor iedereen die de donkere dagen door wil komen... nu misschien iets lastiger ivm Corona ... maar onthoud dit mensen ....
Even geduld...
Cor namenst TV Gèr Gespeuld Boerdonk uit Boerdonk schreef op 25 juli 2020
Gisteren op bezoek geweest in het Celebrity Kuuroord. Die morgen was er een moord gepleegd en een van de gasten of medewerkers moest de dader zijn. We hebben met zijn allen veel plezier beleefd aan deze avond waarbij iedereen verkleed in zijn typetje aanwezig was. Hoewel er intensief speurwerk is verricht en er veel geheimen boven tafel kwamen zijn we er niet in geslaagd de moordenaar te ontmaskeren. Maar de pret en ook de voorpret in de vorm van honderden appjes was er niet mider om. heel leuk om te spelen.
Even geduld...
Bart uit Utrecht schreef op 10 juli 2020
Topavond en de weken voor het moorddiner waren super. Iedere keer krijg je een stukje meer informatie over jouw rol en mensen gaan bij elkaar vissen wie wie is. De verhaallijnen waren hilarisch en iedereen was volledig uitgedost. Drie van de veertien personen hadden de juiste moordenaar, dus makkelijk was het niet.
We gaan dit zeker nog een keer doen. Dank voor de goede organisatie.
Even geduld...
Gezelschap Houwen Friends 31-12-2019 uit Panningen schreef op 13 april 2020
Het was geweldig!
Goed georganiseerd hoor!
We hebben voorpret gehad, waren allen in stijl...lachen!
Alleen het verhaal klopte niet helemaal....waarschijnlijk door minder personen. Niemand geraden.
Laat vooral veel meer los dan de organisatie zegt, anders kom je er nooit uit en is veeeeel leuker. Waar kunnen we foto achterlaten?
Beheerdersantwoord van: Moorddiner Thuis
Ha Germie,

Leuk te horen dat jullie een geslaagde avond hebben gehad! Een foto uploaden kan helaas niet hier, maar je mag 'm mailen hoor! We vinden het altijd leuk om te zien hoe iedereen uitgedost was!

Ik denk dat de moordenaar stiekem gewoon te weinig heeft losgelaten, want jullie hadden zeker voldoende spelers om het te kunnen raden (dat is altijd zo ;-)). Wat waarschijnlijk gebeurde is dat iedereen zo in zijn/haar rol zat dat ze vergaten dat ze wel ook hun geheimen prijs moeten geven. Want wij geven natuurlijk wel aan dat iedereen alles moet vertellen. 😉 Uiteindelijk moet aan het einde van het spel alles wat iedereen weet op tafel liggen. Maar ik weet uit ervaring dat je er te veel in op kunt gaan en dat je vergeet dat je niet mag liegen. 🙂 En dat vinden wij niet erg, want dat betekent dat iedereen er lekker in zit en daar gaat het om! Wie weet tot ziens bij een ander thema.

Groeten, Alex & Patricia
Even geduld...
Judith schreef op 8 maart 2020
Gisteren voor een 60 ste verjaardag met 12 mensen moord diner gespeeld " groezelburg"
Geweldig ! Hilarisch en gezellig
Even geduld...
Els Altona uit Waalre schreef op 31 januari 2020
29 januari 2020 vierde ik mijn 70ste verjaardag met 11 vriendinnen in de vorm van het oplossen van een moord in het Celebrity Kuuroord!
Een geweldige ervaring!!!
Alleen de voorbereidingen van een ieder waren al zeer lachwekkend.
De meesten van ons waren niet zo heel erg bedreven met de computer en hadden al moeite met het aanmaken van een account! Kreten van....help, ik kom er niet in. Hoe moet ik dat doen????
Maar met een beetje hulp, die men kreeg van de organisatie is het een ieder dan toch gelukt!
Bedankt daarvoor!
Tja, en dan gaat het spel beginnen. Stukje bij beetje kregen we de informatie van onze rol en over en weer werden er al appjes gestuurd van "Ik heb zo'n geweldige rol...…..vast de leukste van allemaal".
Om 18.00 uur kwam iedereen binnen en oh wat een fantastisch moment was dat! Iedereen zag er geweldig goed uit en had echt z'n best gedaan om de juiste personage te vertegenwoordigen, die duidelijk was omschreven door de organisatie! Chapeau!!!
Mijn gasten waren zeer goed gecast!
Ik was eerst bang, als gastvrouw zijnde, dat er misschien te weinig eten en drinken zou zijn, maar dat was helemaal niet het geval.
Het spel begon, toen we met z'n twaalven aan tafel gingen...…..Wie gaat naast wie zitten en waarom kiest iemand daarvoor?!
Iedereen was toch wel een beetje zenuwachtig geweest overdag, over wat haar te wachten stond.
Maar uiteindelijk liep het spel als een trein en hebben we zo ontzettend gelachen. Je kunt het eigenlijk niet overbrengen, wat deze avond met een ieder van ons heeft gedaan. Er waren gasten bij, die versteld stonden van zichzelf, dat ze zo in hun rol konden opgaan. Fantastisch. Bijna hadden we de moord opgelost, maar een beroemdheid, die ook in het Kuuroord verbleef, had zelf niet inde gaten, dat zij/hij roet in het eten gooide. Hilarisch.
Bij de rondvraag, rond 22.30 uur, van wie de moordenaar zou kunnen zijn, was er maar 1 persoon die het goed had. Maar ze wist zelf eigenlijk niet waarom....intuïtie, zei ze zelf.
Ik heb een fantastische avond gehad en mijn gasten eveneens. Ik denk zeker, dat er nog wel een vervolg op komt, want hoe leuk is het om dit een avondje te doen met familie, vrienden en bekenden.
Je leert elkaar op een hele andere manier kennen.
Echt verrassend !!!!! Dank jullie wel.
Ik bedank de organisatie van harte en wens jullie veel succes toe voor de verdere toekomst!
Even geduld...
Petra schreef op 1 januari 2020
Hilarische avond gehad in het celebrity kuuroord. Helaas de moordenaar niet ontmaskerd maar dat was omdat de geheimen tè geheim werden gehouden. Tip is om daar (zeker tegen het eind) niet te terughoudend in te zijn. Heerlijke avond, goede organisatie, zeker voor herhaling vatbaar.
Even geduld...
Karen uit Tilburg schreef op 2 november 2019
Voor mijn verjaardag had ik een moorddiner georganiseerd. Iedereen vond het meteen een leuk idee en is er helemaal voor gegaan. We hadden met zijn allen al veel voorpret. Maar de avond zelf was helemaal leuk. Vanaf het moment van binnenkomst was iedereen helemaal in zijn rol en dat is de hele avond zo gebleven. We hebben ontzettend gelachen en veel plezier gehad. Zeker een aanrader. Er werd gevraagd of ik dit volgend jaar weer ging doen 😊
Even geduld...
Sanne uit Zwolle schreef op 21 oktober 2019
Wij hebben afgelopen zondag Het Kuuroord gespeeld! Bij binnenkomst werd de pret alleen maar leuker, omdat je eindelijk zag wie wie was. Uiteindelijk hebben we iets te vroeg onze conclusies getrokken, want de moordenaar is niet geraden. Hadden we maar wat langer doorgevraagd!
Even geduld...
Linda de Boer uit Schagen schreef op 16 oktober 2019
Op 5 oktober hadden wij ons vriendenuitje. Aan mij de eer om iets leuks te organiseren. Ik heb gekozen voor "het familiediner" wat echt superleuk was! De mailtjes voorafgaande aan de datum werd met smart op gewacht. Elke keer weer meer info...wie zou de moordenaar nou zijn??? Wij hebben op een gegeven moment een rondje gedaan met "wie verdenk jij?" hieruit werd er 4x op de moordenaar gestemd. Echter hadden wij een andere verklaring als wat de daadwerkelijke reden was. Heel grappig om die uitleg te horen en dat we er zo naast zaten. Iedereen heeft enthousiast meegedaan, zich leuk verkleed en zich ingeleefd in zijn/ haar rol. Complimenten voor het spel, echt erg leuk gedaan!!! Wij hebben genoten 🙂
Even geduld...
Eveline schreef op 6 oktober 2019
Wij hebben dit weekend geprobeerd te achterhalen wie Assepoester nou om het leven had gebracht... Bij binnenkomst bleken we al 2 stiefmoeders te hebben, hilarisch... Maar na een kort belletje was het snel opgelost. Een stiefmoeder werd een ander en met wat Chablis komt 't al snel goed.
Ieder had zich zeer mooi uitgedost en goed geleerd. Een verhaal met veel lachen... En de talk achteraf is minstens zo leuk... 😂
Even geduld...
H.G. uit Markelo schreef op 20 september 2019
Ondanks de last minute afwezigheid van twee personen en de late komst van “Chantal” was ons familie diner zeer geslaagd! Iedereen had zijn uiterste best gedaan om in stijl te verschijnen en had zich goed ingeleefd in zijn of haar rol. De moordenaar had zo’n wroeging dat die aan het eind van het diner brak en de zonden opbiechtte. Er viel toen weinig meer te raden, maar de lol was even groot.
Hartelijk dank voor de begeleiding. Wij hebben een zeer plezierige avond gehad.

H. Gjaltema
Rotary Club Bathmen de Schipbeek
Even geduld...
Rosalie uit Hilversum schreef op 10 september 2019
Wij hebben afgelopen vrijdag het moorddiner 'Assepoester' gespeeld. Geweldig leuk en toen een van ons iets fout gedaan had met zijn mailadres, hielp iemand van de organisatie ons zelfs op de avond zelf nog! Dank voor de voorpret, de leuke avond en de napret!
Even geduld...
Guus Luiten uit Aalten schreef op 13 juni 2019
Op zaterdag 8 juni hebben we het familiediner gespeeld met onze vriendengroep op onze vrienden weekend op een schitterende locatie in Woudenberg. Vooraf gingen er allerlei "geruchten" rond op onze vriendenapp. Tijdens het weekend moest ieder zijn eigen aandeel in het diner aanleveren, wat een extra verassend effect gaf. Wij hebben een bijzonder leuk en lekker Diner gehad en ik zou zeggen: Als je mee doet, laat je verrassen. Een echte aanrader.
Even geduld...
Chrystal Zwachtel uit Middelburg schreef op 20 mei 2019
Met een vaste vriendengroep dit spel gespeeld. Een ieder kwam in volle overtuiging en vol ornaat verkleed naar de bijeenkomst.

Mede door de goede leiding van de hoofdrolspeler, bleef het spel goed op gang. Maar door de vele nieuwe informatie was het wel een zeer moeilijke zaak om de moord op te lossen.
Maar het spelen van het spel was echt vele malen leuker.

Jammer dat de andere personages aanwezig op deze bijeenkomst, buitenom die jezelf had gekregen, niet even werden genoemd. Alleen de namen en hun rol was al voldoende geweest.

Veel gelachen, dat is het belangrijkste!
Even geduld...
Marianne schreef op 11 maart 2019
Zaterdag 9 maart hebben wij dit spel gespeeld met onze vriendengroep. Een geweldige avond gehad. En inderdaad de voorpret alleen was al geweldig. Iedereen had zich goed ingeleefd in zijn/ haar rol. Een aanrader!
Even geduld...
Carine uit Rotterdam schreef op 11 maart 2019
Genoten van het familiediner met 22 gasten die elkaar lang niet allemaal kenden. Met een aantal gasten die hun rol met verve neerzetten en een aantal slimme spelers die goede vragen stelden om de moordenaar te ontmaskeren een hele leuke avond gehad. Zelfs zonder de moord op te lossen het heel erg naar ons zin gehad. Je moet wel een beetje houden van gekkigheid. Mijn lievelings quote:"... Ik vind dit verschrikkelijk en fantastisch tegelijkertijd! "
Even geduld...
Sanne schreef op 5 maart 2019
Wij hebben dit spel op een vriendinnenweekend met 9 meiden gespeeld. De voorpret was heel leuk, iedereen had zich erg uitgeleefd met verkleden en zat goed in zijn rol. Het verloop van het spel was wat minder, of wij hadden te weinig inspiratie of er zit toch wat te weinig uitleg bij, maar het liep meerdere keren vast. Dan zaten we elkaar aan te kijken van wie moet nu wat zeggen en hoe gaan we ooit bij een uitkomst komen. De moordenaar kwam dan ook als een grote verrassing voor iedereen. Achteraf waren er dus ook heel veel dingetjes die wel ergens in het onze berichtjes stonden, maar die niet ter sprake zijn gekomen. Echt letterlijk elke zin uit je berichtgeving zou je moeten gebruiken. We hebben wel een hele leuke avond gehad en de opzet was ook heel leuk, de uitvoering kon echter beter.
Even geduld...
Miriam uit Hapert schreef op 28 februari 2019
De 5o jarige verjaardag van mijn man gevierd met het familiediner moordspel...wat hebben we een lol gehad en wat was het een top avond. Heerlijk zoals iedereen in zijn rol zat. Wil je eens wat anders dan een gewoon feestje dan is dit zeker een aanrader.
Even geduld...
Roland uit Rottevalle schreef op 11 februari 2019
Onwijs genoten van het sprookjes moorddiner die we met onze gehele cast van Lang en Gelukkig mochten hebben. Het ideale van het spel spelen met je eigen groep is echt een meerwaarde! Goede aanwijzingen die zorgen dat iedereen het spel goed begrijpt en zich helemaal kan inleven. Een aanrader voor iedere groep die een leuke avond uit zoekt.
Even geduld...
Marleen uit Breugel schreef op 1 januari 2019
Superleuke oudejaarsavond gehad...de voorpret alleen al. Echt een aanrader!
Even geduld...
Ann schreef op 23 december 2018
Zalige namiddag/avond! Toch wel 4 uur in de ban van moord op Lara! Leuk!!
Even geduld...
Jellie schreef op 16 december 2018
Voor mijn 50e verjaardag heb ik het Familiediner moordspel georganiseerd met bijna 50 deelnemers. Wat was het een superleuke middag! Iedereen leefde zich helemaal in, zelfs in de pauze bleef men in zijn/haar rol om elkaar informatie te ontfutselen. De meesten waren in een bijpassende outfit gekomen, dat was hilarisch!
Even geduld...
Louise schreef op 10 december 2018
Wij hebben een super leuke avond gehad. Iedereen had zich goed ingeleefd in zijn/haar rol en daardoor kwam het gesprek goed op gang en zag iedereen er hilarisch uit! Wij vonden het een leuk concept en ideaal om het thuis te doen. We hopen dat er meerdere verhalen komen voor 8 personen!
Even geduld...
gerda schreef op 10 december 2018
Afgelopen zaterdagavond het moordspel met 12 personen gespeeld. Het was lachen, gieren, brullen. Iedereen van ons groepje had zich geweldig ingeleefd in zijn/haar rol en daar ook echt kleding bij gezocht.
Helaas heeft niemand van ons de moordenaar gevonden. Al met al een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.
Dank!
Even geduld...
E.W. uit Hasselt schreef op 8 december 2018
Superavond gehad. Heel verrassende wendingen in het verhaal, knap gedaan. Een minpuntje vond ik het diner zelf, niet de kwaliteit was het was zeer lekker MAAR voor de prijs die we betaalden was het jammer dat we TE weinig eten hebben gekregen, beetje een domper op het leuke concept!
Even geduld...
Marit schreef op 3 december 2018
Afgelopen zaterdag hebben wij het moordspel gespeeld met 14 personen waarvan 1 dubbelrol. De voorpret was fantastisch, het moment van iedereen zien, klaar voor zijn of haar rol, was geweldig! Zo leuk om te zien dat iedereen vol voor zijn of haar rol ging. Uiteindelijk zelfs een paar mensen die de moordenaar ontmaskerden. Geheimen sluimeren in dit spel en komen langs in de gesprekken, dus let goed op want voor je het weet mis je iets! Wij vonden het geweldig en willen volgend jaar weer een spel gaan spelen! Bedankt! Ook de support is prima en je krijgt snel antwoord. Dikke pluim van ons allemaal!
Even geduld...
Baukje uit Harderwijk schreef op 2 december 2018
Spel gespeeld met 12 vrienden, geslaagde en super leuke avond gehad!
Even geduld...
Charlotte schreef op 9 november 2018
Vandaag met de klas (pabo, leerjaar 2) 'het familiediner' gespeeld. Niet eens in de vorm van een diner, gewoon wat te snaaien op tafel en gaan met die banaan. Het was hilarisch en ook heel spannend.

Als organisator meerdere keren contact gehad met dit bedrijf ( voor bijv. 2 keer mail adressen wijzigen, een organisatorische vraag en als klap op de vuurpijl bleek ik 2 uur van te voren een zieke te hebben). Patricia en Alex reageren altijd heel snel, beleefd, vaak met wat humor, maar vooral erg behulpzaam.

Ik ben om! Dikke pluim!
Even geduld...
Esmiralda uit Hilversum schreef op 6 november 2018
Hilarische avond gehad, de voorpret was al geweldig! Voor ons was dit een avond die we niet meer vergeten!
Even geduld...
Hilde Donders uit Breugel schreef op 22 oktober 2018
Wat hebben we gelachen. De voorpret was al superleuk..ik heb me helemaal uit kunnen leven in mijn rol als L. Het eerste contact van de personages was lachen, gieren, brullen. Hilarisch verkleed, een tas vol attributen....en dan op zoek naar de dader. Bedankt
Even geduld...
Robert uit Bergschenhoek schreef op 19 oktober 2018
Vandaag hebben wij het moordspel Groezelburg gespeeld. Erg leuk, iedereen leefde zich in in zijn rol. We hebben een goed vermaak gehad voor een paar uur. Achteraf misten we in welke tijd het speelde. Wij kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat het rond de jaren 70 was. Misschien is het leuk om dat er in het vervolg bij te melden.
Een aanrader!
Even geduld...
Jos schreef op 1 oktober 2018
Afgelopen weekend met z'n achten "Familie Diner" gespeeld, iedereen had zich goed voorbereid, ingelezen en ingeleefd in zijn/haar rol. De pittige gesprekken, verwijten en subtiele beschuldigingen begonnen al snel. Helaas is het ons niet gelukt om de moord op te lossen, dat kwam voornamelijk omdat we de aandacht teveel lieten verspringen en te laat mensen echt onder de loep gingen nemen. Er werd regelmatig door de deelnemers terug gelezen of ze nou echt alles hadden gedeeld om de moord op te lossen, behalve natuurlijk door de moordenaar zelf, die wist de dans telkens te ontspringen. Er zitten in dit scenario's voldoende plot twists en rookgordijnen om er een paar uur mee bezig te kunnen zijn. Leuk in elkaar gezet!
Even geduld...
Judith schreef op 30 september 2018
Veel voorpret en een superleuke avond gehad met vrolijke tafelgenoten!
Even geduld...
Hanny en Ilse uit Sevenum schreef op 23 september 2018
Wij hebben echt een fantastisch leuke avond gehad tijdens ons vriendenweekend. Vol verbazing zagen we dat iedereen zich goed had ingeleefd in zijn rol. In de "mooiste"outfits kwam iedereen de kamer binnen.
Een aanrader.
Even geduld...
Patricia schreef op 10 september 2018
Wij hebben met een grote groep vrienden het moorddiner gespeeld. De voorpret alleen was al leuk! Elke keer weer een bericht met nieuwe info. Wij waren met 18 pers en er waren meerdere dubbelrollen. Dat vonden wij wel verwarrend en niet altijd duidelijk. Je komt dus niet bij iedereen aan tafel te zitten en zo loop je belangrijke info mis. Dat vonden wij wel jammer.. al met al was het een geslaagde avond.
Even geduld...
Robin uit Middenmeer schreef op 11 juni 2018
Top avond gehad . Erg veel gelachen en de voorpret was ook enorm leuk al . De rollen waren leuk en het zat goed in mekaar alleen jammer van het slappe eind . Toch een echte aanrader . Bedankt patricia en Alex
Even geduld...
Froukje schreef op 3 juni 2018
Gisteren het spel gespeeld: Assepoester. Vrolijke voorpret. Thuis bij iemand gespeeld ter ere van onze jaarlijkse familiedag. Kostelijk gevonden uitdossing, ieder zat goed in zijn/haar rol. Het plot bleef goed verborgen en was een " openbaring".
Heel leuk, heel goed gedaan Patricia en Alex
Even geduld...
Yvonne en Marc Schoorel schreef op 30 mei 2018
We hebben het moorddiner gespeeld in Chateau Constance te Belgie. Wat hebben wij gelachen. Ik zelf was de spelleider en heb toen iedereen aankwam vanaf het balkon het e.e.a. verteld zoals mij was geadviseerd. Langzaam ging iedereen zich omkleden. De een had gauw een stropdas van papier gemaakt en de ander was er speciaal voor naar Hoppezak gegaan in Leiden. Hoppezak hebben ze de meest waanzinnige verkleedspullen, ook echt een aanrader. Iedereen kwam weer terug naar de tuin en toen begon iedereen een beetje in zijn rol te komen nadat iedereen eerst krom lag van het lachen.
Het is echt een succes, zelfs al verwacht je het niet van iemand dan sta je er versteld van hoe die in zijn rol kan gaan zitten. Super bedankt!!!!
Jammer dat ik geen groepsfoto kan toevoegen.

(Note admin: Deze reactie is licht bewerkt om niets te verklappen voor nieuwe spelers)
Even geduld...
Petra Entes schreef op 16 april 2018
Afgelopen weekend het familie- moorddiner gespeeld met grote groep vrienden in restaurant de Ooievaar Warmenhuizen. Wat werd het een hilarische avond! Extra leuk door rol informatie 2 weken voorafgaand. Ieder kreeg er zo nog meer zin in.

Bedankt Patricia en Alex voor jullie goede opzet van dit spel!

Een aanrader voor ieder die weer eens iets anders wil en nog goedkoop ook!
Even geduld...
Moniek Valkhof uit Lichtenvoorde schreef op 15 maart 2018
Wij hebben het spel samen met de vrijwilligers van onze gymvereniging gedaan ! We hebben veel gelachen en de voorpret was ook erg leuk ! Goed geregeld allemaal
Even geduld...
Sarah uit Leuven schreef op 4 februari 2018
Wij hebben zowel sprookjesversie als familiediner gespeeld en beide waren heerlijk! Ook de communicatie met de organisatoren is zeer goed! Dankke
Even geduld...
Kim schreef op 16 januari 2018
Zeker een aanrader! Met een vriendengroep gespeeld tijdens een gezellig diner thuis. Zelfs de sceptische mensen zaten in het spel. De mailtjes vooraf maakte het zeker extra leuk en ik ben super goed geholpen ondanks ik erg laat was met alles.
Even geduld...
Wilfried schreef op 30 november 2017
We hebben ons kostelijk vermaakt met dit moorddiner. Heet steekt heel goed ineen zodat je er toch een hele tijd plezier aan hebt met ook een verrassend einde!
Even geduld...
Herman Sijnstra schreef op 30 november 2017
Op 25 november een geweldige avond gehad in eetcafe de lachende koe in drachten. wij hebben het familiediner gespeeld. we hebben enorm veel plezier gehad alleen al aan de voorpret van de mailberichten en als groep daar al over elkaar wat uitdagen.
een echte aanrader (vonden wij) is om ook echt verkleed te gaan als je rol (zo was ik als man een vrouwelijk personage en met mij nog 3 collega's) iedereen had erg zijn best gedaan. het spel was bijzonder leuk en de uitslag was niet eens belangrijk (voor ons) want de lol was er niet minder om

misschien ga ik dit in een andere setting nog wel een keer doen maar dan wel een ander plot
Even geduld...
Be schreef op 30 november 2017
Door de voorpret met al die mailtjes vooraf, het heerlijke verkleedpartijtje, én op de avond zelf het geweldige inlevingsvermogen en acteertalent (en het ingenieuze Groezelburg-plot natuurlijk), hebben we met z'n 10en (veel kenden elkaar niet) een ont-zet-tend leuke avond gehad.
Hilarische momenten!
Aanradertje hoor 🙂
Even geduld...
Iqbal schreef op 30 november 2017
Wij hebben het spel met bijna 30 man gespeeld, collega's hebben zich zo leuk in kunnen leven in het spel. Meeste waren verkleed en hebben zich helemaal gegeven. We hebben genoten en waren zeer verrast over de moordenaar!
Even geduld...
Els schreef op 30 november 2017
Wij hebben met een groep van 8 personen het moorddiner Wijlen Assepoester gespeeld. Het was een heel leuke avond. Vooral de inleving van de verschillende personages was hilarisch. We keken erg uit naar de mails die toekwamen. Enige probleem was dat we een paar keer hebben moeten aangeven dat sommige deelnemers hun mail nog niet ontvangen hadden. Iemand van ons gezelschap kreeg haar laatste mail zelfs pas bij het binnengaan van het restaurant. Verrassende wendingen, niet makkelijk maar.......de moordenaar werd ontmaskerd 😜
Even geduld...
Frank Bastiaansen schreef op 30 november 2017
Goedemiddag,
Wij hebben met een groep 11 pers het moorddiner gedaan en het was zeer gezellig het is aan te raden om dit een keer te doen
Grt Frank
Even geduld...
Mark schreef op 29 september 2017
Leuk spel! Iedereen was leuk verkleed en speelde goed mee! Er waren veel complotten en beschuldigingen, het was echter lastig om de moordenaar te vinden. Daarvoor was er te weinig informatie bij de overige gasten.
Even geduld...
Jvh schreef op 29 september 2017
Wij hebben het familiediner moordspel gespeeld en hadden er erg veel zin in. De voorpret begon al 1,5e week voor het diner bij de eerste mail. Iedereen had zich op de dag zelf ingeleefd in de personage en verkleed. Sommigen zelfs iets te goed. Er waren veel complotten, maar de echte verhaallijn of de clues om de moord op te lossen waren er niet. Misschien ook wel doordat er een personage miste en zelfs toen we alle informatie bij elkaar gooide snapte we niet hoe je ooit bij het goede antwoord had kunnen komen. Idee top, want het was een geslaagde avond, maar of dat door het spel kwam?
Even geduld...
J N schreef op 29 september 2017
Ook wij hadden vorige week het moorddiner. We hadden er allemaal veel zin in en waren benieuwd naar de afloop.
Na ongeveer 2 uur gespeeld te hebben, met veel plezier overigens, gingen we raden wie de moordenaar was....want wat bleek wij hadden de laatste mail pas laat op de avond gekregen en wisten de belangrijkste zaken niet! Jammer...want met de informatie in de laatste mail kun je het spel pas echt spelen...
Even geduld...
Zita van der Molen schreef op 29 september 2017
13 juni heb ik het familie Zandbergen Moorddiner meegemaakt in de Bibliotheek in Mierlo. Ik vond het geweldig! Iedereen zat heerlijk in zijn rol, vanaf het moment van binnenkomst was je Berend of Tamara of Dirk of... De verhalen kwamen meteen op gang, sommige zaken werden dieper uitgepluisd, andere meteen van tafel geveegd. Er werd gehuild, gelachen, gedronken. Men raakte geiriteerd en boos, kortom, alle emoties kwamen voorbij. En de moordenaar werd ontmaskerd.
Ik heb me drie uur lang, kostelijk vermaakt.
Even geduld...
E R schreef op 29 september 2017
Wij hadden vorige week het moorddiner.
Verrassend was dat er 's avonds een aantal personages dubbel waren. Helaas waren niet alle mailtjes voor het dineetje bij ons aangekomen.
De deelnemers moeten het spel zelf leuk maken en dat gebeurde gelukkig ook.
Beheerdersantwoord:
Om te voorkomen dat spelers informatie missen zijn we overgestapt naar het systeem met een persoonlijke inlogpagina. Zo heb je alle informatie overzichtelijk bij elkaar.

Vriendelijke groeten,
Meijke van Herwijnen
Even geduld...
W. schreef op 29 september 2017
Afgelopen zaterdag hebben wij het familiediner van de familie Zandbergen gespeeld met een vrijgezellenfeest. Het was erg leuk maar het staat of valt wel enigszins met het acteertalent van de deelnemers. Wat echt een minpuntje was, was de hoeveelheid informatie die wordt opgestuurd. Wij kregen veel informatie te lezen over karakters die helemaal niet aanwezig waren; zeker 1/5 van de informatie was overbodig. Dat zou beter aangepast kunnen worden op de hoeveelheid deelnemers. We hadden een leuke avond met hilarisch verklede deelnemers, het was een leuk spel.
Even geduld...
Kiki schreef op 29 september 2017
Ik heb dit moorddiner gedaan met een groep vriendinnen, waar niet iedereen elkaar kende. Iedereen had er veel zin in, maar wisten ook niet echt wat er van hun verwacht kon worden. Ik had verwacht dat bij het voorgerecht de moordenaar al boven water kwam, maar dat kwam pas bij de koffie. Dus dat was echt heel erg leuk. Dit ga ik vaker doen!
Even geduld...
Eric schreef op 29 september 2017
Wij hebben afgelopen zondag 4 juni moorddiner gespeeld en wist gewoon niet wat me re wachten stond. Maar het was een leuke dag en een super diner van de Chinees. Zeker voor herhaling vatbaar
Even geduld...
Renate schreef op 29 september 2017
wij hebben het familiediner gespeeld met 24 personen, 2 tafels, en het was een groot succes. De mailtjes vooraf maken dat iedereen naar de avond toeleeft. Verder is het aan ieder persoon zelf wat hij er van maakt, iedereen kan ermee uit de voeten. Kortom een succes, dank voor deze gezellige avond.
Even geduld...
Camilla schreef op 29 september 2017
Wij hebben afgelopen weekend met 22 mensen het Familiediner gespeeld (in 2 groepen). Het was een geweldig succes. De voorpret was al helemaal super en op de avond zelf hebben we ons kostelijk geamuseerd. iedereen had zich goed uitgedost en ingeleefd in zij of haar rol. Wij hebben de moordenaar niet ontmaskerd. Top organisatie en script.
Even geduld...
Hannelore schreef op 29 september 2017
Superleuke avond achter de rug! Iedereen kon zich perfect vinden in zijn rol en slechts 1 iemand heeft de moordenaar ontmaskerd!
Even geduld...
Geplaatst door Rene (a.k.a. Lara) schreef op 29 september 2017
Het was een enorm succes!!
Iedereen was héél snel in z'n rol en ondanks de grootte van de groep (13 personen) is het gelukt na een spannende avond de dader te vinden.
Vooraf had ik niet durven denken dat iedereen zo enthousiast was.
Bedankt voor deze mooie ervaring!!
Even geduld...
Lieke schreef op 29 september 2017
Wij hebben het moorddiner als ploeguitje gedaan, was ontzéttend leuk, vooral omdat iedereen zich goed in zijn rol had verplaatst! Wel erg lastig, doe het niet met te veel wijntjes op!
Even geduld...
Thea Elling schreef op 29 september 2017
Gisteren hebben we met 16 personen het familiediner gespeeld.
We hebben ons reuze geamuseerd. Het was mijn eerste ervaring met dit spel en ik heb, zoals jullie mij gevraagd hebben, enkele punten die ik wil doorgeven:

Als de groepen groter zijn dan 13 personen is het dan niet mogelijk een spel te zoeken waar er bv inderdaad 16 verschillende personen gespeeld worden?
B.v. een school met leerlingen, met schoolkrachten en ouders,
een hotel met gasten, personeel etc,
een bedrijf met werkgevers, personeel en klanten...
Er zijn zo veel mogelijkheden als start voor een moorddiner..

Wat misschien ook een idee is om, als de groep erg groot is en ons wordt verteld welk eten wij klaar gaan maken, er bij te zeggen dat je bv voor 8 van de 16 personen een gerecht maakt. Nu had ieder voor 16 personen het gerecht gemaakt en was er te veel over.

Het is iets om over te doen.
Thea
Even geduld...
Vanessa schreef op 29 september 2017
We hebben dolle pret gehad als de familie Zandbergen ! Het was zeer goed georganiseerd en een leuke avond voor iedereen.
Even geduld...
Margo schreef op 29 september 2017
Wij hebben met vrienden op oudejaarsavond het familiediner van fam Zandbergen gespeeld. Het was superleuk omdat iedereen verkleed was zonder dat dat veel moeite kostte. Met veel plezier en complimenten kijken we er op terug. Goeie script, wij hadden de moordenaar niet ontmaskerd......een absolute aanrader!!!!!
Even geduld...
Ineke Bloupot schreef op 29 september 2017
Wij hebben met Kerst het familiediner gespreeld. Het script zat goed in elkaar. Het is ons helemaas niet gelukt om het plot op te lossen. We hebben veel lol gehad. Iedereen was verkleed, maakte het nog leuker.
Een aanrader!
Even geduld...
Jan sr. schreef op 29 september 2017
Met kerst met de familie Groezelburg gespeeld! het was weer fantastisch! ook de kids (tussen 13 en 18 jaar) hadden zich fantastisch ingeleefd in hun rol. De ontknoping was erg verrassend... We hebben genoten! Zeker een aanrader!
Even geduld...
Anouk schreef op 29 september 2017
Wij hebben ook het familie diner gespeeld. Iedereen had erg zijn best gedaan om zich in zijn of haar rol te verplaatsen. Het was nog best lastig om iedereen zijn geheim boven water te krijgen. Uiteindelijk al onze geheimen maar met elkaar gedeeld. Moordenaar werd toen bekend. Echt super leuk script. En zeker aan te raden
Even geduld...
Liselott Luijks schreef op 29 september 2017
Vorige week was het jaarlijkse uitje van onze toneelvereniging. Het organiserend committee had voor het familie moord diner gekozen.
Het was echt heel erg leuk, niet alle wetenswaardigheden zijn duidelijk voor iedereen.
Aangezien wij zo enthousiast waren zijn er zelfs een paar complotten bij verzonnen.
We hebben gekozen voor een huiskamer restaurant. Zodat we 'los' konden gaan 😉
In een restaurant let je toch iets meer op dat andere gasten geen last van je hebben.
Het was een super ervaring en ik kan het echt iedereen aanraden!
Even geduld...
Marco van den Boogaard schreef op 29 september 2017
Vorige week zondag hadden we met onze toneelvereniging een moordiner. Niemand wist echt wat we ervan moesten verwachten. In de aanloop er naartoe hebben we een aantal mailtjes ontvangen met achtergrondinformatie over je te spelen personage. Dit is erg leuk want zo leef je er naartoe. De avond (in ons geval middag) kun je helemaal zelf inplannen. Wij hebben gekozen voor een huiskamer restaurant. Wel zo rustig want het kan er heftig aan toe gaan. Maar dat is maar net hoezeer je je inleeft.
We hebben een super leuke middag gehad. Ik ben niet degene die het georganiseerd heeft maar ik heb begrepen dat de organistatie ook dik in orde is met voldoende ondersteuning zodat het voor iedereen een geslaagde ervaring kan worden.
Even geduld...
Gonda schreef op 29 september 2017
het was leuk maar voor veel geld vind ik...er was namelijk 6x een dubbele rol terwijl er 4 personen die op de stamboom stonden niet waren. die rollen werden dus gewoon niet ingevuld....waarom zet je ze dan op de stamboom? Vul die personen dan ook in dan heb je niet zoveel dubbele rollen.....beetje jammer.
Beheerdersantwoord:
Beste Gonda,

Dank je voor je reactie in het gastenboek na jullie moorddiner.
Er is een goede reden voor de dubbelrollen. Boven de 12 of 13 spelers lukt het niet meer om elkaar goed te verstaan rond één tafel. Daarom splitsen we boven dat aantal naar twee groepen. Omdat bepaalde personages essentieel zijn om aan een tafel het gesprek te kunnen voeren, zetten we die dan eerst neer. Vervolgens kijken we hoeveel mensen er nog over zijn om extra rollen te plaatsen. Bij 12 spelers zijn alle rollen in Het Familiediner aanwezig. Er kan dan nog één spelleider bij. Maar bij 12 personen of een veelvoud daarvan heb je dus de meest complete rolbezetting. Dit staat ook uitgelegd bij de veelgestelde vragen op de site: http://www.moorddinerthuis.nl/c-3362423/veelgestelde-vragen/.

Hartelijke groet,
Meijke van Herwijnen
www.moorddinerthuis.nl
Even geduld...
Bram Kngt schreef op 29 september 2017
Met familie het familiemoorddiner gedaan. het was erg leuk en een verrassende uitkomst. 2 hebben het goed gegokt.
Zeker leuk om een andere variant te doen.
Even geduld...
Jitse K. schreef op 29 september 2017
Als afdelingsuitje gekozen voor een etentje met daarbij dit moordspel.
Ik moet zeggen dat we een geweldige avond hebben gehad. De rollen zijn erg leuk en heel divers. Natuurlijk moet iedereen wel "mee willen doen" en niet de boel saboteren maar wij hebben genoten. Vooral omdat iedereen de moeite had genomen om zich qua kleding een beetje voor te bereiden.
Zeker een aanrader!!
Even geduld...
Nicoline Sieval schreef op 29 september 2017
Wat een geweldige avond hebben wij beleefd samen met onze 8 vrienden tijdens het Familiediner. Iedereen had zich goed voorbereid op zijn of haar rol. Van te voren hadden we al veel voorpret door de groepsapp die was aangemaakt, waardoor we al wat hints konden delen met elkaar. Het verhaal zal goed in elkaar en uiteindelijk hebben we de moordenaar gevonden. Een echte aanrader om samen met vrienden te doen waarbij veel ruimte is voor plezier, creativiteit en hilariteit!
Even geduld...
Jeannette schreef op 29 september 2017
Wij hebben mee gedaan aan het familie diner. Wat een fantastische avond is dit geweest. We hebben heel veel gelachen omdat de mannen een vrouwenrol hadden en de vrouwen een mannenrol. Hilarisch. En wat heeft iedereen zijn best gedaan om er zo goed er uit te zien.
Het was een ervaring die ik niet had willen missen. Het verhaal dat je in 5 delen toegestuurd krijgt om je in je rol te gaan in leven. En de lol die je dan iedere keer weer had bij de volgende mail. Tijdens de avond hebben wij bij een collega zelf het familie diner gedaan. iedereen heeft wat gemaakt en dat was ook heel bijzonder.
Tot aan het na gerecht was het echt spannend wie nu toch had gedaan. En dat was een verrassing. Iedereen had zijn/haar rol uitstekend gespeeld.
Het is echt een aanrader om dit een keer te doen met vrienden,familie,sportvrienden en collega's. Het was echt top.
Even geduld...
Jolanda schreef op 29 september 2017
Heel erg gelachen. Sommige karakters hadden een kleine rol waardoor ze minder aan bod kwamen. Anderen net weer iets te groot. De geest had een mooie bijrol.
Wil dit nog wel een keer spelen. Top
Even geduld...
Mieke schreef op 29 september 2017
Wij hebben een ontzettend leuke avond gehad dankzij het moordspel. Door de mails kon iedereen zich goed inleven en had iedereen zich verkleed. We hebben lang er over gedaan tot alle geheimen naar boven kwamen. Maar dat maakte het extra leuk we hebben een hele avond plezier gehad met de geheimen uit te zoeken. Zeker voor herhaling vatbaar.
Even geduld...
Mirjam schreef op 29 september 2017
We hebben een geweldig team-uitje gehad. De lol vooraf en de verkleedparty waren super. Iedereen was verkleed en speelde zijn rol goed. Om achter elkaars geheimen te komen was moeilijk. We zijn na een paar uur in een kring gaan zitten en hebben ons geheim verteld. En zo zijn wij er achter gekomen wie de moordenaar was. Het is een leuk spel om met collega' s te doen. Je praat eens een keer niet over je werk.
Even geduld...
Douwe Reitsma schreef op 29 september 2017
22 oktober een moorddiner gehad met mijn collega's. Natuurlijk waren er vragen vooraf, maar niemand heeft ook maar iets vertelt over wie hij of zij was. Maakt het al leuk voor het begint. De verschillende personen werden goed uitgebeeld en ieder raakt toch in zijn rol omdat ook iedereen meedoet. Uiteindelijk dan toch nog een verrassende uitslag/moordenaar(es). We hebben genoten samen.
Even geduld...
Nicole schreef op 29 september 2017
Wij hebben een ontzettend leuke teambuilding gehad met het "familiediner". In de voorgaande weken werd iedereen steeds enthousiaster en werd afgesproken om geheel in de gedaante van je toebedeelde rol te verschijnen. Vanaf binnenkomst begon het spel en we hebben allemaal ontzettend genoten. Voor herhaling vatbaar voor mij en in denk voor vele medespelers.
Even geduld...
M. de Bever schreef op 29 september 2017
Afgelopen zaterdag het moorddiner gehad. Eerst twee weken voorpret. Iedereen had goed zijn best gedaan met verkleden voor de rol.
Ontzettend veel gelachen en de moord niet opgelost. Geeft helemaal niks. Ook nog veel napret gehad en veel leuke foto's!
Kortom een aanrader. Ik zou graag nog eens een ander moordverhaal willen spelen.
Even geduld...
Sarah schreef op 29 september 2017
Het spel was echt super leuk. Maar we hebben elkaar moeten vertellen wat er in onze mails stond, anders kwamen we er niet uit. Ik zou het zo opnieuw spelen
Even geduld...
Boris Boon schreef op 29 september 2017
We hebben zaterdagavond het spel gespeeld met onze dinerclub. Het was echt lachen! Zeker ook omdat de gasten veel moeite genomen hadden om zich in te leven (zichtbaar en onzichtbaar).
Even geduld...
Gerda schreef op 29 september 2017
Wij hebben het moorddiner gespeeld tijdens ons vriendinnenwknd op een bungalowpark. Het moest even op gang komen, maar na een kwartier zat iedereen goed in z'n rol. We hebben lol gehad, de beschuldigingen vlogen over de tafel. Goed voor zo'n 1,5 uur fun met elkaar. We waren met 8 personen, dus wel jammer dat je dan een aantal personages mist die wel in de mails omschreven zijn. Het zou mooi zijn als de organisatie beschrijvingen zou kunnen maken voor 8,9,10 etc personen, zodat iedereen de beschreven personages herkent.
Even geduld...
Nassau schreef op 29 september 2017
Wat een lol hebben wij gehad. Team van 20 mensen, dus wel met enkele dubbelrollen. Dat was geen enkel probleem! De voorpret was door het ontvangen van de diverse mailtjes al erg groot, de middag/avond zelf was ook erg geslaagd. Als de mensen creatief zijn en zich durven laten gaan is het echt fantastisch. Verkleed en met de vooraf verstuurde informatie hebben we het spel tot het laatste moment uitgespeeld.
Juist het feit dat je het grotendeels in eigen hand hebt, maakt dat dit zo prettig concept is. Wij raden het echt iedereen aan!!
Even geduld...
Berend schreef op 29 september 2017
Erg vermakelijk, veel lol gehad en de verdenkingen vlogen werkelijk álle kanten op! Op een zeker moment waren we wel toe aan de oplossing. Meer centrale hints (op de avond zelf) zouden voor ons welkom zijn geweest. Ik heb mijn teamgenoten van een bijzondere zijde leren kennen!
Even geduld...
Linda schreef op 29 september 2017
Afgelopen zaterdag waren wij met het hockey-team uitgenodigd voor het familiediner ter ere van de verjaardag van Berend Zandbergen. Wat was het leuk en gezellig. Af en toe heftige discussies en emotionele taferelen. Iedereen had zich goed in zijn/haar rol ingeleefd met bijbehorende outfit. De moordenaar heeft zijn rol goed gespeeld...
De mails vooraf zorgen ervoor dat je al heel veel voorpret hebt.
Leuk! Doen!
Even geduld...
Nicole schreef op 29 september 2017
Wat hebben we genoten met z'n allen! En ontzettend gelachen ... Zeker voor herhaling vatbaar!
Even geduld...
Janny H schreef op 29 september 2017
Wij hebben 2 weken geleden met 13 personen het moorddiner gespeeld 's avonds tijdens de "borrel". Iedereen was prachtig en passend verkleed bij zijn/haar rol.
Het was heel leuk om te spelen en de rollen werden goed gespeeld. De informatie vooraf was al spannend en hilarisch. Iedereen zat zo goed in zijn/haar rol dat we na een paar uurtjes spelen de moord niet opgelost hebben. maar dat vonden we eigenlijk heel positief en des te groter was de "verrassing"...... We hebben heel veel lol gehad!
Even geduld...
ellen bizot schreef op 29 september 2017
Afgelopen zaterdag hadden we o.a. als teamuitje het moordspel Groezelburg. Super van genoten , leuke personages om te spelen . Goed in elkaar gezet een aanrader om te spelen. Kortom een gezellige spannende avond , met een verrassend einde !!
Even geduld...
Anneke schreef op 29 september 2017
Een heel leuk moordlunchspel, met toffe tips en verhaallijnen. Echt een aanrader!
Even geduld...
Julie schreef op 29 september 2017
Zaterdag speelden we op een vrijgezellenavond het moorddinerspel.
Het was een tof concept, ook om alle mails op voorhand te ontvangen.
Echter, net zoals hieronder al weergegeven, het spel zelf zou tijdens de avond iets meer begeleiding mogen hebben. Gezien er weinig begeleiding in was, was het dan ook na een tijd snel gedaan.
Even geduld...
Charlotte schreef op 29 september 2017
Afgelopen weekend hebben we op een teamweekend het moorddiner gespeeld. De mailtjes van te voren waren erg spannend en wekte veel nieuwsgierigheid op. Het was ook geinig om iedereen zo los te zien gaan met zijn verkleedkleren. Eenmaal de avond zelf was het nogal lastig om de boel op gang te krijgen. Op een gegeven moment viel iedereen in herhaling dus toen was de lol er een beetje af. Leuk concept! Maar kan wat begeleiding gebruiken op de avond zelf.
Even geduld...
Marida schreef op 29 september 2017
Het was een zeer geslaagde avond.
Persoonlijk vond ik dat onze groep te groot was om alle hints te kunnen volgen. Okk de dubbele rolverdeling maakte het niet echt duidelijker (ook een gevolg van de grote groep natuurlijk)
De foto's zijn hilarisch...maar niet geschikt om openbaar te plaatsen 😛
Even geduld...
Ingrid van Loben Sels schreef op 29 september 2017
het was heel leuk maar achteraf zijn we te laat begonnen met de juiste vragen te stellen en zo kwamen we niet achter alle geheimen, maar hebben wel vreselijk gelachen!
Even geduld...
Annick schreef op 29 september 2017
Veel gelachen… heel plezant …Stak goed in elkaar, toch wat zoekwerk …
We speelden Groezelburg, ECHT leuk !!! verassend, spannend, ervoor al goed in stemming !!
Even geduld...
Sandra schreef op 29 september 2017
De mails op voorhand drijven de spanning al op… Voor sommigen wordt het dan al moeilijk om hun neus niet voorbij te spreken Kruip in de huid van je personage en geef je ten volle. Jezelf een beetje verdacht maken (zonder leugens te vertellen) kan wat extra swjoeng geven. We hebben ervan genoten!
Even geduld...
Ron Wever schreef op 29 september 2017
Het was helemaal geweldig, gezellig rond de tafel tijdens het eten, iedereen speelde goed zijn of haar rol en het bleef leuk tot het einde. echt mooi om een keer te doen.iedereen was verkleed, hilarisch.
Vriendelijke groeten Ron
Even geduld...
Peter van Duijn schreef op 29 september 2017
Heel leuk om te doen. Spanning opbouwen middels vijf mails is prima middel. Toch enigszins verrast aangeschoven, omdat zich ook een goede en een kwade fee introduceerden. Ondanks dat het eigenlijk heel duidelijk was, uiteindelijk toch gekozen voor de verkeerde moordenaar. Helaas.

Complimenten.
Even geduld...
Eva schreef op 29 september 2017
Het was een erg geslaagde avond! We hebben enorm veel lol gehad!
Even geduld...
Pim schreef op 29 september 2017
Wij hebben met een groep mensen die elkaar niet allemaal kenden, het moorddiner Groezelburg gespeeld en een hoop lol gehad. Tijdens het spel kwam er nog een hoop informatie boven en het was constant schakelen, erg leuk.
Iedereen had zijn best gedaan met de outfit en het huis was in jaren 70 stijl (leren lampenkapppen, fondue borden, gehaakte gordijntjes voor de ramen en overal frutsels. Lekker fout dus!
Even geduld...
Martine schreef op 29 september 2017
Afgelopen zaterdag moord op Assepoester gespeeld met z’n negenen, we hebben het heel leuk gehad en de moord eigenlijk makkelijk opgelost, mogelijk komt dat omdat we niet met zoveel waren. Enkele van de rollen waren niet aangepast aan het kleinere aantal er werden personen opgevoerd die niet aanwezig waren dat was voor deze mensen verwarrend en ook wat minder leuk omdat daardoor hun rol niet zo belangrijk was terwijl iedereen zich wel goed had voorbereid
Even geduld...